Gebruik Office Color Psychology om werknemers te inspireren
Als u uw medewerkers zou vragen om hun favoriete kleur te delen, welke zouden de meeste kiezen? Met bijna zekerheid kunnen we raden dat de kleurkeuze niet bruin, grijs of wit is. Verder blijkt uit een recente peiling van JijGov keek naar gegevens uit 10 verschillende landen en wit en bruin werden over de hele linie onderaan gerangschikt. Gray heeft de lijst niet eens gehaald. Als je echter door veel kantoren in het land loopt, domineren deze kleuren het kleurenpalet.
Of het nu bewust is of niet, kleur roept een emotionele reactie op en beïnvloedt de stemming en productiviteit bij alle mensen.
Kleuren roepen betekenis en gevoel op, sommige zijn persoonlijke voorkeuren, maar veel is gebaseerd op daadwerkelijke fysieke en mentale reacties. De overheersende kantoorkleuren zijn bruin, grijs en wit. Het kan nuttig zijn om na te denken over de reacties en gevoelens waarmee deze kleuren worden geassocieerd, en hoe u psychologieprincipes voor kantoorkleuren kunt integreren in uw moderne kantoormeubelontwerp.
Bruin is geen kleur die opvalt. Het is een tint die opgaat in de massa, terwijl grijs als niet-reagerend en conform wordt beschouwd. Wit kan kalmte, troost en hoop brengen, maar te veel ervan kan leegte en isolement oproepen. Het kiezen van kleuren voor uw werkruimte is meer dan het matchen van uw logo. Breid het kleurenpalet van uw kantoor uit en denk na over kleurenpsychologie en hoe u deze kunt gebruiken om het beste in uw team naar boven te halen.
Kantoor kleur psychologie
Of het nu bewust is of niet, kleur roept een emotionele reactie op en beïnvloedt de stemming en productiviteit bij alle mensen. Van kleuren is bekend dat ze een daadwerkelijke fysieke reactie veroorzaken, zoals het verlagen van uw bloeddruk of het onderdrukken van uw eetlust. Het is aangetoond dat sommige van deze reacties aangeleerd zijn, maar het feit dat kleur een effect op ons allemaal heeft, kan niet worden ontkend. Onbewust of anderszins kan kleur emoties oproepen, reacties inspireren en denkwijzen veranderen. Het kan je humeur opwinden of kalmeren, je bloeddruk verhogen of verlagen en zelfs je eetlust opwekken! Of het nu aangeboren of aangeleerd is, het valt niet te ontkennen dat kleur een essentiële invloed heeft op hoe we ons leven leiden.
Uit onderzoek blijkt dat mensen binnen 90 seconden na de eerste bezichtiging een onbewust oordeel vellen over een persoon, omgeving of product en dat tot 90% van die beoordeling alleen op kleur is gebaseerd.
Hier zijn enkele kleuren om te overwegen om naar uw organisatie te brengen, en enkele van de emoties en effecten geassocieerd met elke.
rood
Rood wordt beschouwd als een stimulerende kleur en kan de hartslag van een persoon zelfs verhogen. Het vergroot het vertrouwen en geeft je team een krachtig gevoel. Vergaderruimtes en vergaderruimtes profiteren van de kleur rood. Wie wil er nu geen energie in een financiële vergadering steken, of kracht in een presentatie?
Blauw
Blauw wordt vaak omschreven als vredig, rustig en zelfs ordelijk. Bovendien is gebleken dat blauw de bloeddruk verlaagt en de hartslag vertraagt. De combinatie van rust en orde maakt blauw een van de beste kleuren voor productiviteit. Blauw wordt ook geassocieerd met vertrouwen en betrouwbaarheid. Volgens de kantoorkleurenpsychologie kan blauw het beste in uw kantoor worden verwerkt om een gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid te bevorderen. Blauw is een sterke keuze in ontvangstruimten waar nieuwe medewerkers of klanten hun eerste indruk vormen.
Paars
Paars inspireert vaak tot creativiteit. Vanwege de blauwe tinten kan het ook een kalmerende kleur zijn en de bloeddruk en hartslag helpen verlagen. Paars is een perfecte balans tussen de kwaliteiten blauw en rood. Het bevat ontspanning en stabiliteit, met de energie van rood om een gevoel van wijsheid en gezond verstand te creëren. Door paars in het moderne ontwerp van een kantoorcabine te brengen, krijgt uw kantoorruimte de perfecte mix van energie en stressvermindering.
Groente
Van alle kleuren wordt groen beschouwd als de meest rustgevende en ontspannende kleur. Groen staat voor harmonie, rust en vrede. Kies groen om de stabiliteit en het uithoudingsvermogen te verbeteren en de groei en het gevoel van vernieuwing te vergroten. Er zijn veel voordelen aan het integreren van groen in uw kantoor met natuurlijke elementen zoals planten, maar overweeg om elementen van groen toe te voegen aan uw moderne kantoorindeling om te profiteren van groen dat de kantoorkleurenpsychologie ontspant.
Oranje
Oranje is een sociale kleur. Door oranje in uw kantoor op te nemen, verbetert u de communicatie. Dit is een uitstekende kleur om nieuwe dingen te leren en nieuwe ideeën te inspireren. Heeft uw kantoor uitstekend teamwerk nodig om te gedijen? Overweeg om oranje in je palet op te nemen. Overweeg om oranje te gebruiken bij het creëren van een ruimte om creativiteit, conversatie en samenwerking te bevorderen. Deze gezamenlijke zitmeubelserie is geïnspireerd op architectuur en landschappen om een sierlijke, uitnodigende vorm te creëren die een gevoel van schoonheid en vrede oproept zonder in te boeten aan warmte. Creëer een ruimte voor uw team om deel te nemen en te creëren.
Geel
Deze kleur heeft misschien wel de meest positieve voordelen van allemaal bij het overwegen van kantoorkleurpsychologie. Geel wordt geassocieerd met intellect en logica en kan analytisch denken verbeteren. Het wordt ook geassocieerd met optimisme, geluk en enthousiasme. Het inspireert tot innovatie en het oplossen van problemen. De hersenen geven in feite meer serotonine af (de chemische stof achter geluk) wanneer een persoon wordt omringd door geel. Het opnemen van geel in modern kantoormeubilair zal een positief effect hebben op uw team.
Kleur brengen in modern kantoormeubilair
Kleur in uw kantoor brengen hoeft geen overweldigende of overkoepelende inzet voor slechts één kleur te zijn. Vind een complementair kleurenpalet voor kantoor dat past bij uw bedrijfsmerk en voldoe aan de doelstellingen op het gebied van de kantoorkleurfysiologie die voor elk segment van uw kantoor zijn vastgesteld.
Volgens Onderzoek, mensen maken binnen 90 seconden na de eerste bezichtiging een onbewust oordeel over een persoon, omgeving of product, en tot 90% van die beoordeling is alleen op kleur gebaseerd. Voeg kleine kleuraccenten toe aan modern kantoormeubilair om de kleurpsychologie van het kantoor te benutten en een blijvende indruk te maken bij uw klanten.
Bij StrongProject kunnen we je helpen kleur in je kantoor te brengen met ons moderne kantoormeubeldesign.
Deze beroemde merken kunnen je eigen kantoorkleuren inspireren
Focus op de Open Office-werkplek brengen
creditSource link