Het verbeteren van de conversie op uw website
Hoe conversieratio’s berekend worden
Een conversie is als een bezoeker een klant wordt, of een andere gewenste actie op uw website neemt. Voor sommige websites is dit lid worden, op andere websites is dit een aankoop doen, maar het kan ook het invullen van een formulier of het doneren van een bedrag zijn. Een conversieratio’s kunt u dan berekenen door het aantal conversies te delen door het totale aantal bezoekers, en dat te vermenigvuldigen met 100.
Hoe conversie optimalisatie werkt
Conversie optimalisatie of CRO is eigenlijk niets meer dan het proces waarin getracht wordt om meer bezoekers (een hoger percentage) van een website om te zetten naar klanten. Met conversie optimalisatie haalt u dus het meeste uit de bezoekers op uw website. CRO , bijvoorbeeld van Daar-om.nl, haalt allemaal data op. Op welke pagina op uw website bezoekers over het algemeen afhaken bijvoorbeeld. Op basis van die data kunt u ervoor kiezen om de pagina waarop bezoekers vaak afhaken te veranderen. Zo kunt u op een effectieve wijze aan bottleneck management doen, en haalt u al het gokwerk eruit.
CRO van Daar-om.nl helpt bij het nemen van beslissingen
Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat u betere en goed geïnformeerde beslissingen kunt nemen. Er komt veel data binnen, die wordt geanalyseerd, en op basis daarvan kunt u beslissingen nemen. Dat is in wezen een hele wetenschappelijke manier om naar uw website te kijken. U kunt zien waar mensen afhaken op uw website, en die pagina’s verbeteren. Dat leidt ertoe dat u beter geïnformeerde keuzes maakt en daardoor vanzelfsprekend meer kans op winst maakt.
Het verminderen van risico’s met conversie optimalisatie
Op Daar-om.nl wordt een CRO dienst aangeboden, die natuurlijk helpt bij het maken van meer winst. Meer klanten = meer winst. Maar het doet veel meer dan alleen dat. Doordat u een veel scherper beeld heeft van de markt, en de wensen van uw klanten, wordt ook het risico op verlies veel kleiner. U kunt namelijk geld steken in dingen die er voor uw bezoekers en potentiële klanten echt toe doen, en niet aan zaken die eigenlijk bijzaak zijn.